Start festen tidligt. Se vores mest populære produkter. KØB.

Innovation/resultater

Den suveræne lyd er kun begyndelsen. Vi er passionerede ingeniører, udviklere, forskere, forhandlere, marketingfolk ... og drømmere. Ét mål forener os – at skabe produkter og oplevelser, som vores kunder simpelthen ikke kan få andre steder. Hvis du ønsker at vide mere, inviterer vi dig til at gå på opdagelse.

Vi har en simpel mission: At udtænke bedre løsninger, skabe bedre produkter, at hjælpe mennesker med at få glæde af de ting, de elsker. Alt, hvad vi gør, understøtter denne mission og leder os fremad. Det begyndte, da Dr. Bose grundlagde virksomheden i 1964, og fortsætter i dag med innovative, passionerede medarbejdere rundt om i verden.

Det er rigtigt, at vi er en virksomhed bygget på videnskabelig forskning, men vores vision er styret af menneskelige interesser – hvordan bedre lyd påvirker os, eller hvad det betyder at finde glæde i produkter, der fungerer præcis, som du vil have dem til, og hvorfor solid kundeservice ikke bare er en god ting, men et løfte, vi lever op til.

Medarbejder ved arbejdsbord

Men måske er vores vigtigste princip, at innovation ikke er en destination, men en rejse, som kræver nye ideer fra nye aktører. Så vi inviterer skabere, opfindere, drømmere og talentfulde mennesker fra alle samfundslag til at bringe deres store ideer, passion og entusiasme med til en karriere hos Bose. Se, hvordan du kan blive en del af vores innovation.

"Mist aldrig din fantasi. Drøm altid om noget bedre, og tænk over, hvordan det kan opnås". Dr. Amar Bose

Hos Bose drømmer og stræber vi hele tiden efter noget bedre. Sådan er vi. Og sådan vil vi altid være. For evigt dedikerede til at skabe bedre produkter gennem forskning.

Mand ser Bose HDTV

1929: Amar Gopal Bose bliver født
Født i Philadelphia, Pennsylvania, med en bengalsk far (Noni Gopal Bose) og en amerikanskfødt mor (Charlotte) af engelsk og tysk afstamning.

1930'erne: Udvikling af en skarp hørelse
I mange år spiller den unge Amar Bose violin (modvilligt, lige som mange andre børn), og han udvikler her et øre for vellyd og en livslang kærlighed til klassisk musik.

1940'erne: Fra nyetableret virksomhed til byens største radioværksted
Skønt han kun var teenager, reparerede Amar Bose radioer i sine forældres kælder for at forsørge sin familie, da hans fars importvirksomhed kollapsede under 2. verdenskrig.

1947: En fars drøm – optaget på MIT (Massachusetts Institute of Technology)
Amar Bose opfylder sin fars drøm om, at han skulle gå på det mest prestigefyldte tekniske universitet, og opfylder samtidig sin egen drøm om at lære at designe elektronik i stedet for blot at udføre reparationer.

1948: Midlertidigt overgået på MIT
Amar Bose føler sig langt mindre forberedt til at gå på MIT end sine medstuderende. For at fokusere på sine studier begrænser han sin fritid (herunder at lytte til musik) til nogle få timer om ugen. Ved årets udgang modtager han et fuldt stipendium og opnår senere en bachelor- og kandidatgrad i elektroteknik.

1953: Bliver en del af MIT's legendariske forskningslaboratorium RLE (Research Laboratory of Electronics)
Amar Bose arbejder med statistisk kommunikationsteori på RLE med tre professorer, der fortsætter med at være hans mentorer gennem hele livet: Jerome Wiesner, Yuk Wing Lee og Norbert Wiener.

1956: Amar bliver til Dr. Bose
Amar Bose får sin doktorgrad i elektroteknik med en banebrydende matematisk afhandling, "A theory of nonlinear systems" (En teori om ikke-lineære systemer), som er baseret på materiale, der oprindeligt blev skitseret af den verdensberømte matematiker Dr. Norbert Wiener.

1956: Passionen for bedre lyd begynder
Dr. Bose fejrer sin doktorgrad ved at købe sig et nyt hi-fi-anlæg. Selvom han vælger systemet ud fra en analyse af specifikationerne, bliver han skuffet over lydkvaliteten fra det valgte design. Hans nysgerrighed for denne uoverensstemmelse får ham til at studere akustik på MIT i sin fritid.

1957: Modvillig lærer
Dr. Bose rekrutteres til at undervise i "Introduction to network theory" (Introduktion til netværksteori) på MIT. På trods af hans forkærlighed for forskning beslutter han sig for at være så god en lærer som muligt. I denne proces revolutionerer han det, som ender med at blive universitetets største sidefagskursus.

1964: Grundlæggelsen af Bose Corporation
I stedet for at lede efter en etableret virksomhed at licensere sine højttalerpatenter til starter Dr. Bose sin egen virksomhed. I dagtimerne udvikler han og hans to medarbejdere strømregulerende systemer til militæret og andre statslige organer. Om natten udforsker de akustik og højttalerdesign.

1966: Det første forbrugerprodukt: 2201-højttaleren
Virksomheden lancerer sin første højttaler. Selv om produktet rent teknologisk overgår tidens konventionelle højttalere, medfører den høje pris samt virksomhedens naivitet i forhold til markedsføring og salg, at højttaleren stort set er uinteressant for den almindelige forbruger. Som følge deraf er salget bedrøveligt. Erfaring: Produkterne skal være praktiske såvel som innovative.

1968: Den revolutionerende 901 højttaler ændrer den måde, hvorpå folk lytter til musik
Baseret på omfattende forskning inden for højttalerens design og psykoakustik vinder det banebrydende højttalersystem øjeblikkelig anerkendelse for sin ekstraordinære evne til bedre at gengive essensen af og den følelsesmæssige påvirkning fra en livekoncert. Et nyt fokus på forklaring og demonstration i detailhandlen er med til at gøre 901-højttaleren til en stor kommerciel succes.

1972: Begyndelsen på global ekspansion
Via et samarbejde med en lydforhandler i Bad Homburg, Tyskland, sælges Bose-produkterne for første gang uden for USA.

1972: En drøm bliver til virkelighed
Tidligt i virksomhedens historie udtrykte Dr. Bose et ønske om en at dag flytte virksomhedens hovedkvarter fra sine kontorer i Natick til The Mountain, en prominent placering i Framingham, Massachusetts. Selvom det krævede en stor investering på det pågældende tidspunkt for en virksomhed af denne størrelse, belønnes hans vedholdenhed for at nå dette mål endelig.

1972: Tilblivelsen af Professional Products Division
Efter at have bemærket, at professionelle musikere brugte Boses 901-højttalere som PA-højttalere og monitorer på scenen, udvikler virksomheden Bose 800, som maksimerer lydkvaliteten ved brug af en equalizer og otte 4 1/2"-enheder. En ny afdeling er født, og den gør en række store teknologiske fremskridt i de efterfølgende år.

1975: Verdens bedst sælgende højttaler lanceres
Bose gør virkelighedstro lyd tilgængelig med højttalere, som passer ind i en bogreol. Takket være dens kvalitet og overkommelige pris bliver Bose 301 Direct/Reflecting højttaleren verdens bedst sælgende højttaler i mange år frem.

1978: Jagten på støjreducerende teknologi går ind
På et transatlantisk fly med Swiss Air bliver Dr. Bose skuffet over, hvordan lyden i de, på det tidspunkt, nye elektroniske hovedtelefoner, han får udleveret, skæmmes af flystøj. Han udtænker matematikken for støjreducerende hovedtelefoner, før flyet lander nogle timer senere.

1982: Det første Premium-lydsystem debuterer i en Cadillac Seville
Bose lancerer en helt ny lydkategori og bliver den første virksomhed, der tilbyder fabriksinstallerede lydsystemer, som er specialtilpassede til akustikken i en bestemt bilmodel.

1984: Banebrydende hi-fi-lyd, der fylder hele rummet, fra et kompakt system, som kan stå på et bord
Et årti med forskning hos Bose resulterer i en patenteret akustisk waveguide-teknologi, der samler ydelsen fra et stort system med flere komponenter i et kompakt, alt i ét-system. Acoustic Wave musiksystemet lanceres og opnår straks stor anerkendelse.

1986: Prototypen af støjreducerende hovedtelefoner er med på historisk flyvning
Selv om Boses aktivt støjreducerende hovedtelefoner stadig er under udvikling, leverer virksomheden to prototyper til piloterne Dick Rutan og Jeana Yeager, så de kan bevare hørelsen på deres banebrydende non-stop Voyager-flyvning rundt om Jorden.

1987: Acoustimass 5 omdefinerer stereoanlægget
Ved hjælp af nyligt patenterede Bose-teknologier er små kubehøjttalere i stand til at levere koncertlignende lyd, mens basmodulet, som leverer de dybe frekvenser, kan skjules. I løbet af få år bliver Acoustimass-systemet en ny standard inden for hi-fi, og det fortsætter med at dominere det fremstormende hjemmebiografmarked.

1987: Årets opfindere
Dr. Bose og Dr. William R. Short vinder Intellectual Property Owners Education Foundations pris som Inventor of the Year (årets opfinder) for waveguide-højttalersystemet.

1988: Den første officielle leverandør af lydsystemer til de olympiske lege
Bose bliver det første firma, som får en aftale i stand om at levere lydsystemer til alle begivenhederne ved vinter-OL i Calgary, Canada.

1989: Det første kommercielle Acoustic Noise Cancelling-headset
Bose revolutionerer flyvningen for piloter ved at lancere et headset, som giver effektiv støjreduktion og kommunikation samt komfort.

1990: En ny standard inden for lydsystemer til hjemmet
Bose Lifestyle-systemer tager lydsystemer til hjemmet til nye højder, når det gælder ydelse, og enkelhed, hvilket eliminerer behovet for store højttalere og racks med komponenter.

1991: Undersøgelse af kold fusion
Bose samler et hold af fysikere, kemikere og materialeforskere, der gennem flere år gennemfører eksperimenter i et forsøg på at bevise eller modbevise kold fusion. Forskningen afdækker en brist i den oprindelige forskning og redegør nøjagtigt for den fejlagtigt rapporterede virkning af overskydende energi i teorien om kold fusion.

1993: Bose Wave sætter nye standarder for radio
Boses patenterede akustiske waveguide-højttalerteknologi genindføres i et lille musiksystem, der kan placeres på et bord. Det omdefinerer opfattelsen af radio ved at levere fyldig, dyb lyd, som man ikke tidligere har hørt fra så lille en enhed. Med en pris på $ 349 koster den næsten ti gange så meget som en almindelig radio, men Wave radioen ender med at blive et produkt, som elskes af ejerne og er en enorm kommerciel succes.

1993: Den første Bose-butik
Bose åbner sin første detailbutik i Kittery, Maine.

1994: Et gennembrud inden for forudsigelse af lyd
Bose skaber en ny teknologi og et værktøj, der giver akustikere og deres kunder mulighed for at høre den lyd, som lytteren kommer til at opleve på en bestemt plads i en sal – før bygningen er bygget, eller der er installeret noget lydudstyr. I de efterfølgende år bruges Auditioner Audio Demonstrator på tusindvis af projekter i hele verden, herunder lydsystemer i det Sixtinske Kapel i Peterskirken i Rom, den hellige moské i Mekka samt ved OL- og VM-begivenheder.

1997: Den første brug af Bose Nd bashøjttaleren i en bil
Denne banebrydende Bose-teknologi, der leverer kraftfuld lyd, optager mindre plads end en almindelig basenhed, får sin debut i en Chevrolet Corvette.

1998: Aviation headsets bliver mindre, lettere og bedre
Det nye Headset X med den innovative TriPort-teknologi forbedrer pilotens komfort og giver et niveau af støjreduktion, der er sammenligneligt med de større og tungere Bose-modeller, som var de første i kategorien med aktiv støjreduktion. Headset X fortsætter med at dominere kategorien, og Bose kåres som den førende producent af headsets i ni år i træk i en undersøgelse i magasinet Professional Pilot.

1998: Den første internationale Bose-butik
Den første internationale butik åbner i New Delhi. Med tiden vil Bose komme til at drive hundredvis af egne butikker på fire kontinenter.

1998: AudioPilot-teknologi sætter nye standarder inden for lyd i biler
Dette revolutionerende kredsløb med teknologi til støjkompensation, der overvåger og justerer musiksignalet i forhold til køretøjets hastighed samt udefrakommende støj, introduceres i Cadillac Seville STS.

2000: Banebrydende Bose-teknologi ændrer folks måde at flyve på
Som en videreførelse af succesen med Boses Acoustic Noise Cancelling-headsetteknologi kommer QuietComfort-hovedtelefonerne til for altid at ændre flyrejser for passagerne ved markant at reducere støj og levere bedre lydkvalitet end nogensinde før til underholdningen på flyrejser.

2001: En elsket og hæderkronet MIT-professor trækker sig tilbage
Ud over at være administrerende direktør for den virksomhed, han grundlagde, var Dr. Bose professor ved MIT i 45 år. Dr. Bose nød stor anerkendelse blandt studerende og undervisere for sin undervisning, og hans kurser blev kendt som nogle af de mest udfordrende – og mest populære på universitetet.

2003: En helt ny måde at forstærke livemusik på
Ved at udskifte konventionelle PA-anlæg, scenemonitors og backlineforstærkere skaber Bose L1 systemet et gennembrud inden for forstærkning af livemusik. Det bygger på de usædvanlige egenskaber for en speciel højttaler, der er 2,1 m høj og kun 13 cm bred, og som placeres bag hver enkelt musiker.

2004: Ny Bose-afdeling: ElectroForce-systemer til lineær bevægelse
Bose anvender sin teknologi for aktuatorer til lineær bevægelse på et nyt område og starter en ny virksomhed gennem Bose ElectroForce Systems Group, en førende leverandør af instrumenter til afprøvning af materialer og simulering af holdbarhed til forskningsinstitutioner, universiteter, producenter af medicinsk udstyr og ingeniørvirksomheder verden over.

2004: Sløret løftes for et hemmeligt, årtier langt forskningsprojekt, som ikke har med lyd at gøre
Bose deler resultaterne af et hemmeligt projekt med pressen og bilindustrien – en revolutionerende affjedringsteknologi til biler, der anvender elektromagnetiske aktuatorer i stedet for fjedre eller hydraulik, og som giver en kørsel, der er mere jævn end en luksusbil og giver bedre håndtering end en sportsvogn.

2004: Lyd til iPods
Det digitale SoundDock musiksystem bliver hurtigt lydstandarden for iPod-kompatible højttalersystemer, så iPod-ejere kan lytte uden hovedtelefoner og dele deres musik med andre.

2008: Optagelse i Hall of Fame
Dr. Bose blev indlemmet i National Inventors Hall of Fame i Akron, Ohio for sine resultater inden for lydteknologi, som "på væsentlig vis har påvirket vores livskvalitet."

2008: International Design Team of the Year
Bose modtager den prestigefyldte pris International Design Team of the Year fra Red Dot for kontinuerlig innovation og præstationer inden for design.

2009: Ny standard inden for hovedtelefoner med støjreduktion
Bose, som allerede er markedets førende inden for støjreducerende hovedtelefoner, lancerer QuietComfort 15 hovedtelefonerne, som er et stort fremskridt inden for teknologi til støjreduktion. Produktet bliver hurtigt den gyldne standard for folk, der flyver meget, og det bliver en stor kommerciel succes.

2009: Første lydsystem i Energy Efficient-serien
Chevrolet Volt bliver den første bil, der tilbyder denne teknologi, som leverer akustisk ydelse af høj kvalitet med 50 % mindre energi end konventionelle systemer.

2010: Ny teknologi beskytter langturschauffører mod rystelser fra ujævn vejbelægning
Ved hjælp af sædeaffjedringsteknologi fra Bose erstatter Bose Ride-systemet de konventionelle lastvognssæder med luftaffjedring for at give chaufførerne et hidtil uset niveau af beskyttelse mod skadelige vibrationer fra ujævne belægninger.

2010: Bedre oplevelse i flyet for piloter: A20 aviation headset
Bose lancerer sit mest avancerede aviation headset nogensinde, som giver større støjreduktion, forbedret komfort samt Bluetooth® forbindelse til GPS og mobiltelefoner.

2010: Hjemmebiografoplevelsen forenkles og forbedres
Bose lancerer underholdningssystemet VideoWave, et HD-tv, der leverer hjemmebiograflyd fra et lydsystem med 16 højttalere, som udelukkende er opbygget bag skærmen, og kombinerer det med en helt ny form for fjernbetjening, der reducerer kompleksiteten drastisk.

2010: Kontrol af støj fra køretøjer via ASM-teknologi (Active Sound Management)
Denne nye teknologi, som får sin debut i Cadillac Escalade og Infiniti M, bygger på Boses mere end 30 års forskning i akustik og støjreduktion. Den sætter bilproducenter i stand til mere effektivt at kontrollere bilens kabinestøj uden at gå på kompromis med bilens ønskede akustiske egenskaber.

2011: En ny standard inden for mobillyd
Den trådløse SoundLink mobilhøjttaler kan sluttes trådløst til en smartphone eller andre enheder med Bluetooth, så musik kan deles næsten hvor som helst. Den leverer en hidtil uset kombination af ydelse, mobilitet og holdbarhed.

2011: Dr. Boses gave til MIT
Dr. Bose donerer majoriteten af Bose Corporation-aktier uden stemmeret til MIT. Udbyttet af disse aktier bruges til at opretholde og fremme MIT's uddannelses- og forskningsmission. Virksomheden vil fortsat være privatejet og uafhængig og skal fortsat fungere ud fra sine værdier og vejledende principper.

2013: Dr. Amar Gopal Bose dør i en alder af 83
"Dr. Bose grundlagde Bose Corporation for næsten 50 år siden med udgangspunkt i en række vejledende principper for forskning og innovation. Det fokus har aldrig ændret sig og vil heller aldrig gøre det." Bob Maresca, formand og nyudnævnt administrerende direktør, Bose Corporation.

2013: Endnu et gennembrud inden for hovedtelefoner med støjreduktion
Hovedtelefonerne QuietComfort 20 er de første støjreducerende in-ear-hovedtelefoner fra Bose, der leverer et forbløffende gennembrud inden for støjreduktion, lydpræstation samt komfort og tilbyder to måder at lytte på – én hvor du lukker resten af verden ude, og én hvor du kan bevare forbindelsen. Virksomheden har opnået flere patenter for dette produkt end for noget andet produkt.

2013: SoundLink Mini letter
Den ultra-kompakte Bluetooth® højttaler SoundLink Mini kan ligge i din håndflade, opretter trådløs forbindelse til en smart-enhed eller tablet og leverer et helt nyt niveau af ydeevne til at nyde musik højt for sig selv. Det bliver det hurtigst sælgende produkt i Boses historie.

2013: Revolutionering af musik via Wi-Fi® i hjemmet
SoundTouch Wi-Fi-musiksystemer leverer naturtro lyd til alle rum i hjemmet. Brugerne kan nu streame musik trådløst fra internettet, musikbiblioteker og andre musiktjenester – blot med et tryk på en knap.

2013: Suveræn lyd: nu i 15 globale bilmærker
30 år efter at Bose gik sammen med General Motors som pionerer inden for kvalitetslyd i bilindustrien, er flere end 100 bilmodeller fra mere end 15 producenter nu udstyret med Bose-systemer .

2014: Udnævnt til et af de "5 mest innovative brands" for 7. år i træk
Bose vinder sin syvende Plus X Award siden 2007. Prisen er verdens største konkurrence for varemærker inden for teknologi, sport og livsstil.

2014: Officiel hovedtelefon og headset i NFL
Bose leverer støjreducerende teknologi til NFL og forbedrer dermed trænernes kommunikation med spillerne på banen, hvilket i sidste ende giver både tilskuerne på stadion og derhjemme en bedre oplevelse.

2014: Det mest respekterede navn inden for lyd
Bose er kendt over hele verden som det mest respekterede navn inden for lyd. Fra to ansatte på et lille kontor i Natick, Massachusetts til en virksomhed, der spænder over flere kontinenter og kategorier.

Virksomheden er i dag fortsat på private hænder og uafhængig, og den er stadig lige så dedikeret til sine grundlæggende principper, som den var i 1964. Og i dag fejrer, hædrer og takker Bose ydmygt de millionvis af mennesker verden over, som har valgt Bose i løbet af de sidste fem årtier.

2015: Panaray-systemet går rent ind hos både passagerer og anmeldere
Uanset hvilken musik du lytter til i Cadillac CT6, er det i virkeligheden Boses største hit, du lægger øre til. Vi ønskede at skabe en førsteklasses oplevelse, der for alvor svarede til Cadillacs flagskibsmodel, og vi tilpassede derfor nogle af de største nyskabelser fra alle hjørner af virksomheden. Vi brugte den støjreducerende teknologi fra vores hovedtelefoner til at dæmpe vejstøjen. For at skabe lyd, hvor der ikke var nogen højttalere, udnyttede vi gennembruddene fra udviklingen af array-højttalere, som oprindeligt blev brugt til hjemmebiografprodukter. Vi har oven i købet anvendt teknologier til modvirkning af efterklang fra vores egen automobilrelaterede forskning. Vores teknikere har brugt tre år på at finjustere systemet til perfektion.

2016: Udvisker grænserne mellem ydeevne, der sætter nye standarder i branchen, og moderne kunst
Vi lærer hele tiden af vores hidtidige resultater og har skabt os et ry for at udvikle mere effektive – men alligevel mindre og mindre – versioner af vores produkter for hver ny generation. Men med Lifestyle 650 underholdningssystemet er det ikke kun lyden, der vækker opsigt. Glasset øverst på Acoustimass-basenheden blev specialfremstillet af det samme firma, som er kendt for at lave forruder til eksklusive italienske biler. Satellithøjttalerne er udformet i et enkelt stykke støbt aluminium med 4.000 præcisionsborede huller.

Ved præsentationen af den prestigefyldte designpris Red Dot "Best of the Best” i 2017 udtalte juryen: "Alle elementer i dette system er perfekt afstemt i forhold til form og funktion. Det kompakte og formindskede design giver brugerne mulighed for fuldt ud at fokusere på lydkvaliteten."

2017: Vores softwareingeniører begynder at arbejde ud fra et nyt koncept
Da vi lancerede vores første trådløse hovedtelefoner med aktiv støjreducerende teknologi, blev de hurtigt vores bedst sælgende produkt nogensinde. Blot et år senere introducerede vi QC35 serie II, som gav vores lyttere øjeblikkelig adgang til Google Assistant. Men for at indbygge stemmestyring i QC35 II måtte vi først opbygge et team hos Google. Mens vi arbejdede side om side med Googles programmører, skabte vi ikke alene verdens første hovedtelefoner med en dedikeret Google Assistant-knap – vi opfandt en helt ny proces for designsamarbejde.

2017: Forbedring af samtalere ved at lytte til kunderne
I 1997 landede der et brev på skrivebordet hos dr. Bose. Det var et håndskrevet brev fra en kunde, som spurgte, om det ville være muligt at udvikle et sæt hovedtelefoner, der kunne gengive samtaler lige så tydeligt som musik.

Det samme havde nogle af udviklingsingeniørerne i vores forskningsafdeling spekuleret over et stykke tid, og de var allerede begyndt at arbejde på en prototype. Det var i grunden et simpelt spørgsmål, kunden havde stillet, men svaret var ekstremt komplekst. Inden Hearphones var parat til at indtage verden, skulle det tage adskillige teams op mod 20 år at eksperimentere og udvikle og tilpasse forskellige nye teknologier, som var nødvendige – bl.a. in-ear-baseret støjreduktion og finindstillinger, der kunne justeres af brugeren. Men på baggrund af de breve, vi har modtaget siden lanceringen af Hearphones, kan vi konkludere, at det har været hele ventetiden værd.

Fremtiden
Vi kan ikke vente. For vi er først lige kommet i gang.

Vores Pro-division udvikler specialbyggede audioløsninger til store projekter. De arbejder tæt sammen med lokaliteten for at skabe en lydoplevelse, der lever op til Bose omdømme. Du kan også finde specialiserede Bose®-produkter til støjreduktion hos militære styrker verden over, der arbejder under høje støjniveauer.

Baseball-stadion