Bæredygtighed afspejles i Boses kerne og værdier og understøtter vores stræben efter det ypperste og vores fælles forpligtelser til at drive forretning med integritet og behandle andre med respekt. Vi tilstræber at indarbejde bæredygtighed i vores daglige arbejde på tværs af virksomheden, så det former vores tænkemåde og den måde, vi driver virksomhed på.
Boses bæredygtighedsprogram varetager det sociale, miljømæssige og ledelsesmæssige ansvar i vores virksomhed. Det er vores ambition at implementere førende bæredygtig og social ledelsespraksis og integrere en bæredygtig tankegang bredt i hele virksomheden. I jagten på denne ambition har vi etableret en flerårig bæredygtighedsstrategi, der leverer værdi til kunderne via inspirerende innovation i vores produkter, engagerer vores medarbejdere for at hjælpe dem med at nå deres fulde potentiale, og søger at give noget tilbage til samfundet på en meningsfuld måde.
I Bose søger vi altid efter nye måder, hvorpå vi kan tilføre innovation til vores produkter og vores forretning. Idet vores verden flytter sig hurtigere hen imod en bæredygtig fremtid, søger vi altid efter måder, hvorpå vi kan understøtte dette skift, idet vi ikke blot ser på, hvordan vi kan omfavne ESG-principper i vores produkter, men også hvordan vi kan gøre fremskridt via vores leverandørkæde. Ved at øge vores brug af materialer med lav CO2-udledning og ved at udforske muligheder for at redesigne vores emballage søger vi kontinuerligt at gøre vores produkter mere bæredygtige, mens vi samtidig retter opmærksomheden mod tiltag, der omhandler klimaforandring.
Efter en grundig vurdering af materialer har vi udviklet et produktcirkularitetsprogram og -plan med fokus på flere nøgleområder: genanvendt indhold, bæredygtig emballage, mulighed for reparation af produkter samt reduktion af affald og energiforbrug. Sammen gør disse aktiviteter en forskel på alle niveauer af produkternes livscyklus.