AirPlay understøttes ikke af alle SoundTouch-systemer. Sørg for, at du har et af følgende systemer, der understøtter enten AirPlay 1 eller AirPlay 2:
SoundTouch-systemnavn vises ikke på AirPlay-enhedslisten
Gælder for:
- SoundTouch® 20 serie II Wi-Fi® musiksystem
- SoundTouch® 30 serie II Wi-Fi® musiksystem
- SoundTouch® Portable Wi-Fi® musiksystem
- SoundTouch® Portable system
- SoundTouch® 20 system
- SoundTouch® 30 system
- Wave® SoundTouch®
- SoundTouch® SA-4 forstærker
- SoundTouch® Stereo JC serie II Wi-Fi® musiksystem
- SoundTouch® Stereo JC system
- SoundTouch™ AM3 Wi-Fi højttalersystem
- SoundTouch 10 trådløs højttaler
- SoundTouch 20 trådløs højttaler’
- SoundTouch 30 trådløs højttaler
- SoundTouch 300 soundbar
- Lifestyle 550 home entertainment system
- Lifestyle 600 underholdningssystem
- Lifestyle 650 underholdningssystem
- SoundTouch SA-5 forstærker
- Wave SoundTouch system IV
- SoundTouch trådløst link-adapter
- SoundTouch 20
- SoundTouch 20 II
- SoundTouch 30
- SoundTouch 30 II
- SoundTouch Portable
- SoundTouch Portable II
- SoundTouch SA-4 forstærker
- SoundTouch Stereo JC
- SoundTouch Stereo JC II
- Wave SoundTouch musiksystem
AirPlay 2 fås med iTunes 12.8 eller nyere, macOS Catalina eller nyere og med Apple iOS 11.4 eller nyere til mobil-, TV- eller HomePod-enheder.
- Lifestyle 550
- Lifestyle 600
- Lifestyle 650
- SoundTouch 10
- SoundTouch 20 III
- SoundTouch 30 III
- SoundTouch 300
- SoundTouch SA-5 forstærker
- SoundTouch trådløst link-adapter
- Wave SoundTouch musiksystem IV
I SoundTouch-appen skal du gå til "Menu > Indstillinger > Højttalerindstillinger." Hvis "OPDATER SOFTWARE" eller "OPDATER ALLE" vises, skal du trykke på den for at installere systemopdateringer
Hvis du har et AirPlay 1 SoundTouch-system, som er anført ovenfor, skal du aktivere AirPlay-optimering i SoundTouch-appen:
- I SoundTouch-appen skal du vælge menuikonet (≡) i øverste venstre hjørne
- Vælg "Indstillinger > Højttalerindstillinger" og vælg dit SoundTouch-system med AirPlay
- Vælg "Avanceret opsætning" fra skærmen Højttaleroplysninger
- Indstil AirPlay-optimeringen til højre for at aktivere den (Bemærk: Systemet reagerer muligvis ikke i ca. et minut, mens ændringen træder i kraft)
Hvis du både har AirPlay 1- og AirPlay 2-højttalere, skal du bemærke følgende, når du afspiller fra en iOS-enhed:
- iOS-enheder kan ikke streame til både AirPlay 1- og AirPlay 2-højttalere samtidigt
- Du kan enten streame til én AirPlay 1-kompatibel højttaler, eller du kan streame til en eller flere AirPlay 2-kompatible højttalere
Sørg for, at både AirPlay-enheden og SoundTouch-systemet er tilsluttet det samme netværk. De kan ikke arbejde sammen på forskellige netværk. (Bemærk: Et gæstenetværk betragtes som et andet netværk, selvom det transmitteres af den samme router eller det samme adgangspunkt)
Sørg for, at VPN, fjernskrivebord eller anden virtuel software ikke er i brug
Kontroller, at både AirPlay-enheden og SoundTouch-systemet er inden for den trådløse routers rækkevidde. SoundTouch-systemets Wi-Fi®-indikator gløder helt hvidt ved en vellykket netværksforbindelse. Hvis systemet eller AirPlay-enheden ikke er tilsluttet eller har dårlig forbindelse til netværket, skal du flytte den tættere på routeren (Bemærk: Afstanden mellem systemet og enheden er ikke vigtig. De skal begge være inden for routerens rækkevidde)
Kontrollér, at datoen på AirPlay-enheden er indstillet korrekt
På AirPlay-enheden skal du afslutte musik-appen og/eller iTunes, vente 10 sekunder og derefter åbne appen igen og prøve igen
Slå Wi-Fi fra og til igen på AirPlay-enheden
Genstart AirPlay-enheden ved at slukke den og tænde den igen
Genstart din router ved at frakoble strømmen i 30 sekunder
Nulstil dit SoundTouch-system ved at frakoble strømmen i 30 sekunder. På SoundTouch Portable-systemer skal du holde AUX-knappen nede i ca. 15 sekunder, indtil skærmen slukkes